piątek, 22 lutego 2013

TOP 10: lektury obowiązkowe każdego nastolatka


Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Dziś przyszła pora na... Dziesięć lektur obowiązkowych każdego nastolatka!



Tak wiem nie robiłam TOP 10 już od jakiegoś czasu, ale z racji tego, że recenzja się piszę, a ja nic dla Was innego nie mam postanowiłam stworzyć dziś post z innej beczki. Kategorię wybrałam ze względu na to, że sama jestem nastolatką i wiem, że młodzież  czyta niewiele, więc a nóż kogoś zachęcę :3

Oto moi faworyci:


Wiem, że kilka książek widzieliście już w poprzednich rankingach, ale cóż zrobić? Te tytuły kocham tak bardzo, że nie mogłam się powstrzymać, żeby ich nie dodać! <3
"Gwiazd naszych wina"- bez tej książki mój ranking byłby niczym. Powieść zrobiła furorę i nie ma co się dziwić. Jestem w niej zakochana i wiem, że przeczytam ją jeszcze z milion razy! <3 Kolejną powieść dostałam od babci i dziadka na Boże Narodzenie i byłam nią zauroczona. "Cinder" to po prostu mus dla każdej nastolatki! :D
Moją miłością jest Oliver z książki "Serce w chmurach". Z tym chłopakiem bez żadnego problemu mogłabym od razu wylądować  przed ołtarzem! :3 I kolejna książka, która już się pojawiła w Top 10. Co więcej, to właśnie  recenzja powieści "Biała jak mleko, czerwona jak krew" pojawiła się na moim blogu już po kilku dnia blogowania. I chyba nie muszę pisać, że było fatalnie. Najważniejsze jest to, że kilka osób pokazało, co robię źle i od tamtej pory recenzje pisze mi się coraz lepiej, bo już wiem na co zwracać uwagę! Wracając do tematu: książka po prostu świetna! "Blask" to kosmiczna dystopia, która mnie oczarowała. Polecam wszystkim. Po przeczytaniu "Dotyku Julii" obawiałam się "Dotyku". A, niekoniecznie! Bo, książka jest cudowna i warta każdej minuty, którą ty- drogi Czytelniku, koniecznie musisz przeznaczyć tej książce! "Magiczna gondola"- tej książki chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Zbiera same pozytywne opinie, ja również oceniłam ją pozytywnie wysoko. I kolejna 'życiowa' powieść,  dzięki której poznajemy tytułowe "Notatki samobójcy". I kolejny bestseller, który z całą pewnością zmienił moje życie. Czy na lepsze? tego nie wiem, bo "Igrzyska śmierci"  przeniosły mnie do niewyobrażalnie brutalnego, aczkolwiek momentami pięknego świata.  I ostatnia książka, ale nie myślcie sobie, że najgorsza! Zarówno "Dane wrażliwe" jak i pozostałe książki Ewy Nowak to lekki lektury, które powinny przypaść do gustu każdej nastolatce :)

I to już koniec na dzisiaj. Jutro, ew. pojutrze pojawi się recenzja "Chłopców" Ćwieka. Aktualnie, mam jakąś niemoc czytelniczą, więc słucham wszystkich smutnych piosenek o miłości i stwierdzam, że zraz wpadnę w depresję ^^


32 komentarze:

  1. Co do Greena popieram w 100%, Igrzysk niekoniecznie (eh, to takie moje widzimisię, bo jestem bardzo na "nie" w kwestii tych książek, irytują mnie), a reszty niestety nie czytałam, ale niektóre z nich bardzo bym chciała. :) Czytałam natomiast dwie inne książki Ewy Nowak (nie przypomnę sobie teraz tytułów) i bardzo mi się podobały, więc po "Dane wrażliwe" jestem skłonna sięgnąć. :)

    Nie wpadaj w depresję! Ja, żeby jej uniknąć, słucham nowego albumu Bullet For My Valentine - nie sposób się przy nim smucić. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A gdzie Harry Potter? :O
    I muszę w końcu zdobyć "Notatki samobójcy", jak mnie ta książka ciekawi... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, "Harrego Pottera" nie ma, bo po prostu nie przepadam zbytnio za tymi książkami.
      Proszę nie zabijaj! :D :3

      Usuń
  3. I znowu nic nie czytałem... O.o Wszystko się wydaje takie... babskie. W planach mam "Igrzyska Śmierci" i "Gwiazd naszych wina". Może się skusze na "Blask". ;>

    Czekam na "Chłopców". Jeju, nie jestem przekonany do tej książki. Z jednej strony mnie ciekawi, z drugiej odrzuca... W księgarni mam tak, że idę z nią do kasy, stoję w kolejce i się rozmyślam... Znowu. Wracam z powrotem, tą grzecznie odkładam z myślą "kiedy indziej" i biorę co innego. Nie wiem czemu. Mam taki wstręt przed tą książką, a jednocześnie jestem na nią napalony. Biedny, rozdarty wewnętrznie ja. :(
    Liczę na to, że troszkę mnie zmobilizujesz. Chyba, że pozycje zmieszasz z błotem, to chyba wtedy nie...

    A masz jeszcze tą recenzję "Biała jak mleko, czerwona krew" gdzieś? Czy usunięta? Bo chcę sobie porównać, czy nawet na początku byłaś lepsza niż np. ja. :3 Ja na razie grzecznie czekam na swojego mentora, który wskaże mi właściwą drogę w pisaniu recenzji. Mam nadzieję, że kiedyś się doczekam. :3

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam zaraz 'babskie' :D Jak jestem 'babą' to i polecam głownie babskie książki :3
      Jak na razie "Chłopcy" sprawiają pozytywne wrażenie, ale zostało mi ok. 120 stron, więc wszystko może się zmienić :3
      recenzja "Białej jak mleko.." gdzieś jest. Wpisz na górze w polu szukania tytuł lub w archiwum wybierz miesiąc maj. Niemniej na pewno pisałeś lepiej, bo moje pierwsze recenzje to były po prostu kpiny i takie totalne wtf ?! :D
      A< Twoje recenzje sb poczytam, ale to jutro, bo teraz lecę czytać "Chłopców" A, jak chcesz to ew. sugestie prześlę Ci na maila/ gg tak żeby w komentarzu się nie wymądrzać :D

      Usuń
    2. Ok, poszukam. :)

      Jeśli masz ochotę, to jak najbardziej. :3
      rafineria12@o2.pl

      Usuń
  4. mojej pozytywnej opinii "Magiczna gondola" raczej nie zebrała. nie powiem, że mi się nie podobała.. ale była jakaś.. przeciętna.

    ja bym nominowała "Harry'ego Pottera" i zdecydowanie "Delirium"! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O mater dios! Zapomniałam o "Delirium" :D W każdym bądź razie nie chce mi się zmieniać, a "Delirium" kocham mocniusio <3

      Usuń
  5. Ale masz genialny nagłówek! <33
    Ewę Nowak kocham, Igrzyska, Magiczną gondolę również, Cinder jak dla mnie był średni, a reszty nie znam xd No, ale zestawienie zacne :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nagłówek robiłam ja, więc jest wspaniały i nie ma innej opcji! :D
      Ale, ty i tak masz lepsiejszy :c

      Usuń
  6. Tak, "Cinder" jest na właściwym miejscu. I z tymi "Igrzyskami" się zgodzę, że ciekawe, choć według mnie nie są obowiązkowe. A książki Ewy Nowak to tak, uczą, bawią, a przy tym są bardzo ciekawe i szybko się czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kilka książek przypadło mi do gustu, chociaż jeszcze po nie nie sięgnęłam. Chyba już najwyższa pora. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kilka książek czytałam i ja. :) Młodzież wcale nie czyta tak mało. :P Nadrabiamy za nich. XD

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam żadnej z powyższych książek, ale kilka mam w najbliższych planach :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. "Gwiazd naszych wina" właśnie czytam (tak, wreszcie ją mam! :D) Z twojego rankingu czytałam jeszcze "Igrzyska..." i "Dane wrażliwe".

    OdpowiedzUsuń
  11. Podpisuję się pod "Igrzyskami śmierci" oraz całą Serią Miętową - czytałam wszystkie części oprócz "Danych wrażliwych" i "Drzazgi", ale nadrobię to. Za to mam ochotę zwłaszcza na "Notatki samobójcy", "Gwiazd naszych wina", "Biała jak mleko, czerwona jak krew".

    OdpowiedzUsuń
  12. Najchętniej przeczytałabym "Notatki samobójcy". :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się z większością Twoich propozycji. W planach natomiast mam "Gwiazd naszych wina", mam nadzieję, że się nie rozczaruję.

    OdpowiedzUsuń
  14. Tylko ostatniej pozycji z twojej listy nie znam, ale o reszcie słyszałam i uważam, że są jak najbardziej trafione powieści. Myślę, że dzięki takim książką młodzież bardziej polubiłaby czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Serce w chmurach przeczytane:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze tyle książek przede mną o.O
    Z tego wszystkiego przeczytałam jedynie "Igrzyska Śmierci" (wszystkie części po kolei), no i znam Ewę Nowak, bo gdzieś w drugiej gimnazjum pokochałam jej książki i przeczytałam wszystkie, jakie miała nasza biblioteka. Ale tej nie widziałam. A resztę sobie zapiszę i na pewno bo nie sięgnę, bo niektóre kojarzę z nazwy, inne są całkowitą nowością.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dotyk mam już w łapkach i nie mogę się doczekać, aż ją przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. "Serce w chmurach" i "Notatki samobójcy" mam w planach. Czytałam "Dane wrażliwe", które trochę mnie rozczarowały. A teraz zaczynam "Białą jak mleko, czerwoną jak krew" :)

    OdpowiedzUsuń
  19. "Gwiazd naszych wina" jakoś mnie od początku odrzucało. Ale skoro w twoim rankingu zajmuje takie miejsce to chyba książka warta jest przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Z ciekawości zerknęłam i ku mojemu przerażeniu odkryłam, że nie czytałam żadnej z tych powieści! Muszę szybko nadrobić zaległości, zwłaszcza że już niedługo przestanę być nastolatką ; )
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Żadnej z tych książek, szczerze mówiąc, nie czytałam, ale od jakiegoś czasu mam ogromną ochotę na "Gwiazd naszych wina" :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Z tych książek, które polecasz czytałam tylko Igrzyska Śmierci. Nie jestem jakąś tam wielką fanką tej trylogii, ale nie była taka zła. Zaciekawiła mnie zaś 'Serce w chmurach'. Chyba znajdzie się na mojej liście do przeczytania. :P A jeśli mogę to ja polecam Akademię Wampirów. Nie wiem czy czytałaś, ale ta książka zawróciła mi po prostu w głowie.. Nie mogłam się od niej oderwać. :D

    A co do depresji.. Witaj w klubie. Sama w nią chyba wpadam, a nawet jeśli nie w samą depresje to w stan melancholii.. Ahh, najgorsze jest wtedy to, że zamiast słuchać wesołych piosenek by poprawić sobie nastrój, puszczam najgorsze smutasy. :/

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale postaram się to nadrobić. Niedawno wypożyczyłam z biblioteki "Białą jak mleko, czerwoną jak krew" - zapowiada się naprawdę ciekawie.
    Pozdrawiam! (:

    OdpowiedzUsuń
  24. Czytałam niektóre, warte uwagi:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Całkowicie popieram Cinder i Igrzyska Śmierci :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Czytałam Igrzyska, Gwiazd naszych wina <3 (właśnie piszę recenzję), Notatki Samobójcy i Dane wrażliwe, a reszta jest na półce "to-read" na goodreads :)
    Ja dodałabym Dary Anioła - Jace <3, Piekielne Maszyny, Delirium, Intruza (nie wiem, czy jest zakwalifikowany jako młodzieżówka, ale to cudowna książka).

    OdpowiedzUsuń
  27. Serce w chmurach to ja uwielbiam:D Ahhh przeczytałabym raz jeszcze...

    OdpowiedzUsuń