środa, 26 września 2012

"Niepokój" Maggie Stiefvater

"Niepokój jest już drugim tomem trylogii o wilkołakach z Marcy Falls. Tym razem, poznajemy nie tylko świat Sam'a i Grace, lecz także Isabel i Cole'a, co wiąże się z czytaniem o różnorodnych problemach.
Połączeni piękną, niewinną miłością Sam i Grace żyją jak w raju. Mimo, że rodzice nastolatki nie są zadowoleni z ich związki oni sami czują się szczęśliwi jak nigdy dotąd. Pozbawieni problemów młodzi ludzie spędzają wolne chwile na przytulaniu się, całowaniu oraz szeptaniu sobie miłych słówek..
Życie jest jednak, zbyt brutalne, aby Sam i Grace żyli razem długo i szczęśliwie. Od pewnego czasu dziewczyna czuję się chora. Bezustannie boli ją głowa, ma napady duszności i zimna.. Co gorsza, Sam wyczuwa nietypowy, inny niż dotychczas zapach Grace. Zapach wilka...
W mieście pojawia się nowy wilkołak - Cole. W rzeczywistości jest on chłopakiem zadufanym, chciwym i niekoleżeńskim, który porządnie zamiesza życie naszych bohaterów- Sam'a, Grace oraz Isabel.



Powiem szczerze.. Trudno mi napisać, co sądzę o tej książce. Z jednej strony jest ona bardzo ciekawą, wciągającą lekturą, acz z drugiej strony nie ma w sobie tej szczególnej magii, którą zaobserwowałam w "Drżeniu". Akcja rozwija się bardzo powoli, jednak na końcu następuje gwałtowny rozwój wydarzeń. Dopiero od setnej strony coś się zaczyna dziać, pierwsze kartki powieści są za to przepełnione miłosnymi wyznaniami. Bohaterowie są bardzo barwni i ciekawi. Przyznam się, że bardzo zainteresowała mnie nietypowa postać nowego członka sfory- Cole'a. Na uwagę zasługuje styl autorki, który ciągle jest cudowny, prosty, acz piękny, a przede wszystkim pełen uczuć.  Jak już wcześniej wspomniałam, spodobało mi się, że akcję powieści poznajemy z perspektywy czterech różnych bohaterów. Jest to bez wątpienia oryginalny i przyciągający moją uwagę pomysł. Mimo, troszkę gorszej kontynuacji, lektura jak i cała trylogia ciągle ma niepowtarzalny klimat i styl. Polecam wszystkim fanom powieści paranormal romance oraz osobom, które mają ochotę na emocjonującą i romantyczną powieść !

MOJA OCENA :
8/10

18 komentarzy:

  1. Uwielbiam pierwszą część, więc jak najbardziej mam ochotę na drugą. A tak ogólnie to świetne piszesz recenzje, miło się je czyta :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za słowa uznana. W sumie to założyłam tego bloga, dopiero przed wakacjami, więc jeszcze cały czas staram się ulepszać swój warsztat pisarski. W każdym bądź razie, dzięki wielkie za komplement :)

      Usuń
  2. koniecznie muszę przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tą część chyba oceniłam tak samo ;p Ale kolejna - genialna - 10/10 :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Również mi się podobała:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety ale wszelkie książki z wilkołakami i wampirami omijam szerokim łukiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet ciekawie brzmi, a poza tym ma zabójczą okładkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka tak jak i szata graficzna powieści tej książki jest zabójcza. W przeciwieństwie do "Drżenia", okładka "Niepokoju" ma naprawdę piękny odcień błękitu :)

      Usuń
  7. muszę rozejrzeć się za pierwszą częścią :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa seria. Z chęcią bym zajrzała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem bardzo ciekawa tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  10. Całą trylogię mam za sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W końcu muszę się wziąć za kontynuację! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak zaciekawił mnie ten opis, że na pewno przeczytam całą serię;)
    P.S:
    Bardzo fajny blog;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo miło czytam mi się ten mały komplement i chyba nie muszę się tu rozpisywać jak wielką radość mi sprawia ! :)

      Usuń
  13. Chętnie zapoznam się z tą serią, czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Od dawna zbieram się do kupienia Drżenia. Po opisach kolejnych jego części - chyba warto... ;)
    Zapraszam na mojego, nowego, bloga:
    http://wpapierowymswiecie.blogspot.com/
    :)

    OdpowiedzUsuń